Ki vagyok én?
2016. május 03. írta: Szentgyörgyiné Pellet Sára Szentgyörgyi Zoltán

Ki vagyok én?

Nevem Szentgyörgyi Zoltán, 1974 szeptemberében születtem. Kerekes székes mozgássérült vagyok, elsőre nehezen érthető beszéddel, de kitartással és akarattal.

Három éves koromig egy borsodi kisfaluban, Hernádvécsén nevelkedtem a családomban. Születésemkor orvosi műhiba (oxigénhiány okozta sérülés) miatt mozgáskorlátozott lettem, ez azt jelentette számomra, hogy azóta is teljes ellátásra szorulok.

Ezt követően a budapesti Pető Intézetbe kerültem, ahol az alapvető dolgok (mint pl. az evés-ivás, öltözködés) megtanulása mellett, a nyolc osztályt is kijártam.

1991-ben fejeztem be az iskolát, majd ennek az évnek őszén Egerbe kerültem egy egészségügyi gyermekotthonba. Itt voltam 4 évet, és ezután kerültem vissza ismét szüleimhez, immár Putnokra.

Az ottani lakásunk azonban a kétszintes épület első emeletén volt, ezért szinte csak a négy fal között tölthettem az időmet. Nagyon ritkán adódott lehetőségem kimozdulni otthonról.

Ekkor egy korábbi konduktorral vettük fel a kapcsolatot, akinek a segítségével találtuk meg a mostani lakóhelyemet, mely Gödöllőn, egy idősek otthonában van, itt élek 1996 óta.

Itt ismerkedtem meg a feleségemmel, aki szintén mozgáskorlátozott. Vele 2006-ban kötöttünk házasságot és azóta együtt élünk. Vele majdnem minden, az életvitelünkkel kapcsolatos dolgunkat meg tudunk oldani (utazás, bevásárlás, stb.) egymás segítéségével. Feleségemnek az utazást nehézségbe ütközik. Mert nem önellátó. Hölgy segítő jelentkezését szívesen fogadom.

Nekem nem esik nehezemre egyszerű dolgok megszervezése, pl. az egyik kedvenc időtöltésem az utazás, melyhez mindent körültekintően előkészítek, a lebonyolítását is magam végzem. Több éven keresztül vagyunk tagjai egy sérülteket és önkénteseket összefogó alapítványnak, a Kapernaum csoportnak, melynek segítségével rengeteg helyre eljutottunk és sok programon, eseményen részt vehettünk (pl. nyári táborokon, vasárnapokon).

 2016 Április vége óta amióta a DXN-nel foglalkozok Dr. Farkas Anikó mentorom segítségével, azóta online tudok dolgozni. Van saját weboldalam ahol finomabbnál finomabb kávékat lehet rendelni.  http://www.enisdolgozom.dxn.hu/

Szentgyörgyi Zoltán

kerekes székes mozgássérült

A bejegyzés trackback címe:

https://kitartasakarat74.blog.hu/api/trackback/id/tr68683778

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása